Sunday, July 17, 2011

kehidupan

ada apa pada nama dan pangkat sedangkan ianya hanya gelaran ? kita manusia sama sahaja . ada kelebihan dan juga ada kekurangannya . kita ta perlulah nak berbangga diri jika kita mempunyai kelebihan kita tersendiri . mungkin kita sendiri mempunyai kekurangan yang kita sendiri tidak dapat mengenalpasti . dan berkemungkinan kekurangan kita ini lebih teruk dari orang lain tapi siapa kita untuk menolak semua itu ? rezeki berada dimana saja tak kira masa dan jugak tempat . ye , mungkin kita memerlukan lebih sedikit usaha tapi tak semestinya kita perlu berputus asa right ? sebagai seorang pelajar , aku hanya perlu pergi kesekolah , mengadap muka guru dengan penuh semangat dan memahami apa yang guru cuba sampaikan dan membuat latihan . tahun depan aku akan mengadap spm . ye mungkin kau lebih tua dari aku tapi aku ta peduli semua itu apa yang aku harus lalukan ialah berlajar bersungguh sungguh dan aku akan pastikan aku dapat nama dan pangkat itu dan aku akan tersenyum megah dihadapan kau . disaat itu , aku percaya tiada satu ungkapan pun yang akan kau ungkapkan . dan apa yang mulut kau sedang hangat perkatakan tentang aku sekarang pasti akan kau sesali . akhir kata dari aku sebagai seorang kawan , cubalah untuk berubah dan jagalah hati kawan kau selagi dia masih bernafas :')


No comments:

Post a Comment